Свързани новини

16.10.2017 09:27

300 млн.лв. за по още 1 платно на 30 км път до Калотина

Видян 2400 пъти | Коментари 0
Гласували 2 рейтинг: 5.0000
много слаба слаба добра много добра страхотна

   Скандалните 300 000 000 лв. или целия бюджет на култура на държавата за повече от 2 години ще отидат за 30,48 км скоростен път, дори не магистрала (скоростта на половината ще бъде до 100, а на другата – до 110 км в час) от Сливница до Калотина. Това става ясно от двете обявени тръжни процедури. Всъщност, на сега съществуващия път ще бъде направено по едно допълнително платно от двете страни. Няма да се пробиват планини – това е сторено преди десетилетия, няма да се прокарват тунели, няма да се правят естакади – неща, които оскъпяват подобно строителство и карат километъра да струва 2 млн.лв. преди 10 г. и невероятните 10 млн.сега. Практиката сочи, че крайната стойност на проектите излиза многократно по-голяма от обявената: последният пример е НДК, при който към първоначалните 19 800 000 лв. се прибавиха още 28 000 000 лв. или над двойно по-голяма стана сумата.



 Напомняме, че огромната част от шосето до границата е в равното софийско поле, което прави максимално лесно и евтино изграждането, освен, разбира се, ако целта не е да се отклонят огромни средства. Предвижда се само едно ново нещо, което реално да се направи по цялото трасе – отклонение за интермодалния терминал в Драгоман.
Първият лот е от границата до въпросния пътен възел при Драгоман и е с дължина от 14,5 км, където има разлика във височините и ще бъде по-трудният участък. От предвидените за него 170 млн. лв. подялбата е на три пера: строителство за 147 млн.лв., проектиране – интересно на какво при готово шосе, за цели 8 млн. лв., както и неизвестно по каква причина прогнозирани 15 млн., определени като допълнителни разходи. Там ще се появи аварийно платно, скоростта ще бъде до 100 км в час, а надеждите са, че евентуално част от средствата – 25% може би ще дойдат по механизма Свързаност на Европа, уточнява Банкеръ. Но, както се казва – Гаранция ФРанция, нямаме нищо потвърдено черно на бяло, а си мечтаем.
Вторият участък е Драгоман – Сливница, с дължина 16,98 км, който е в равното поле, но ще глътне 140 млн.лв. Към сегашните две ленти във всяка посока ще има по още една плюс аварийно платно и скоростта, вместо 90 км, ще стане 110 км в час максумум.
Новината идва, след като кой знае защо бе избран т.нар. Източен вариант за преминаването на АМ Струма през Кресненското дефиле. Няма да строим тунел, защото българските строители не могат, а през чуждите няма как да се заявят пъти повече пари, отколкото всъщност струва изграждането. Не е тайна, че по нашите сметки тунелът щеше да излезе многократно по-скъп дори от сходни обекти в най-богатите страни на континента Норвегия и Швейцария.
Проблемът е, че всичко трябва да бъде свършено до 2020 г., в противен случай страната ни ще възстановява всички пари не само за АМ Струма, но и за 100-те км от Тракия и другите отсечки, правени с европейски пари при кабинетите Борисов 1 и 2. Участъкът през дефилето е единият останал лот, а другият – в равното поле от Сандански до Кресна, ще бъде изпълнен в рамките на около година и с него проблеми няма.



Добави в:
Svejo.net svejo.net
Facebook facebook.com

19min.bg си запазва правото да изтрива коментари, които не спазват добрия тон.

Толерира се използването на кирилица.

Няма коментари към тази новина !

RSS

Най-нови

реклама

към тв програма тв програма

бТВ Синема 28 април 21:00ч.

Специален отдел Q

Режисьор: Микел Норгард
В ролите: Николай Ли Карл Мьорк Фарес Фарес Assad Соня Рихтер Мерит

виц на деня

Млада семейна двойка е на излет в планината. Седнали са на тревата и си припомнят годините, в които още не са били женени. До тях си играе шестгодишният им син.

- Помниш ли, мила, на това място сме идвали преди седем години и точно тук правихме любов…

- Аз къде бях по това време, татко? – прекъсва го детето.

- Как да ти кажа, моето момче, на идване те носех аз, на връщане – майка ти!

към хороскоп хороскоп

телец